Τελειομανία ή αποφασιστικότητα στο ξεκίνημά σου στο επιχειρείν; Ιδού η απορία!

Τελειομανία ή αποφασιστικότητα στο ξεκίνημά σου στο επιχειρείν; Ιδού η απορία!

Τόλμησέ το επιτέλους!

Η ιδέα για τη νέα σου επιχείρηση έχει γεννηθεί. Κάνεις τα πρώτα σου βήματα στον κλάδο της επιχειρηματικότητας. Πρέπει το κοινό σου να γνωρίσει εσένα, το προϊόν σου, τις υπηρεσίες σου. Δουλεύεις μερόνυχτα για να σχεδιάσεις το site της επιχείρησής σου. Κάνεις την έρευνά σου, μελετάς την εικόνα του ανταγωνισμού, επιλέγεις πώς θα ήθελες να σε βρίσκουν επενδυτές, πελάτες, συνεργάτες. Χαρτογραφείς τις απαραίτητες κατηγορίες που θα αποτελούν το σχέδιο της πληροφορίας του site.

Είναι η στιγμή που ανακαλύπτεις ότι δεν σε ικανοποιεί το φωτογραφικό υλικό. Ή μάλλον πως οι φωτογραφίες σου δεν έχουν κοινό ύφος, τον ίδιο φωτισμό, δεν έχουν τραβηχτεί από την ίδια γωνία. Σπεύδεις να ζητήσεις τη βοήθεια φίλου, ερασιτέχνη φωτογράφου. Δεν είναι απαραίτητα λάθος. Τα χρήματά σου στο ξεκίνημα περιορισμένα. Γιατί να περιμένεις ώσπου να βρεις από κάπου χρήματα ώστε να πληρώσεις επαγγελματία φωτογράφο;

Προχώρα!

Καλές επαγγελματικές φωτογραφίες είναι κάτι που σίγουρα θα χρειαστεί να επενδύσεις στο μέλλον. Στο ξεκίνημα, σοφότερο είναι -αναλόγως τον κλάδο σου- να επενδύσεις σε σύγχρονο κινητό, εργαλείο δουλειάς, με καλό φακό και να τραβήξεις φωτογραφίες μόνος σου με το μάτι του εμπνευστή της ιδέας που ξέρει καλύτερα από τον καθένα τι θέλει να δείξει και να αναδείξει. Η αντίστροφη μέτρηση για το ανέβασμα του site έχει αρχίσει. …3…2…1.

Προχώρα!

Ο χρόνος περνάει και εσύ έχεις εκτυπώσει επαγγελματικές κάρτες με τη διεύθυνση του ιστότοπου της εταιρίας σου που, εάν ο δυνητικός συνεργάτης ενδιαφερθεί αρκετά ώστε να την ψάξει, θα «φάει πόρτα» στο under construction και δεν θα σηκώσει τηλέφωνό σου ποτέ ξανά. Και πάλι φτάνει η προθεσμία που έχεις δώσει στον εαυτό σου για το ανέβασμα του site. …3…2…1. Δεν είσαι σίγουρος. Αναρωτιέσαι μήπως θά ‘πρεπε να «χτενίσεις» λίγο ακόμα τα κείμενα. Λίγο ακόμα copy paste, αλλαγή ύφους, προσθήκη κι άλλης πληροφορίας.

Τόλμησέ το επιτέλους!

Η πληροφορία δεν εξαντλείται ποτέ, ούτε η προσπάθειά μας να ικανοποιήσουμε τους πάντες. Εδώ θα ξεχωρίσει ο entrepreneur που εννοεί την επιχειρηματικότητα (κατά το he means business) από τον ονειροπόλο που εμπνεύστηκε την ιδέα και μετά το χάος. Κι ενώ ο δεύτερος αδρανεί καθώς το ξανασκέφτεται, ο πρώτος έχει ήδη πατήσει το κουμπί ως άλλος Κιμ Γιονγκ Ουν και έχει βγάλει την επιχείρησή του από την αφάνεια, έτοιμος να διεκδικήσει το κομμάτι της αγοράς που του αναλογεί.

Όταν φτάσεις στο 80% της ολοκλήρωσης, ανέβασε το site, στείλε το βιογραφικό, την προσφορά, την παρουσίαση. Καλή η τελειότητα αλλά ουτοπική. Τέλεια λύση δεν υπάρχει στο δικό μας πλανήτη. Όσο κι αν εσύ προσπαθείς να τη φτάσεις κατακτώντας το υπόλοιπο 20%, κάθε μία επόμενη στιγμή το έχεις χάσει. Στο δυναμικό επιχειρείν κάποιος άλλος έχει γεμίσει το κενό στην αγορά, κάποιος σε έχει ψάξει και δεν υπάρχεις. Τα δεδομένα αλλάζουν, μην περιμένεις άλλο. Η αναμονή σκοτώνει την προσπάθεια. Ναι, η απόφαση μπορεί να έχει κάποιο κόστος, το ίδιο όμως και η αδράνεια. Μη φοβάσαι την αλλαγή. Μπορεί ο Κονφούκιος να πρέσβευε το «σπεύδε βραδέως» αλλά στο δυτικό κόσμο οι αποφάσεις πρέπει να παίρνονται γρήγορα και τη στιγμή που η αγορά σου χτυπάει την πόρτα.

Τόλμησέ το επιτέλους!

Εβελίνα Μπάκιντα

Επιχειρηματίας, Branding Expert,

Founder Chic Greek Gifts, CEO OFFICE Petraki 1

Το παραπάνω άρθρο δημοσιεύθηκε στη Huffington Post Greece στις 22/06/2019